![]() |
| "Néha jobb, ha hagyjuk, hogy ellenőrzésük legyen a dolgok felett..." |
Legyünk irányítók!
-Nancy, mi a tanácsa
az indigókék gyerekek szülei számára?
-Csak annyi, hogy
beszélgessenek gyermekeikkel. Gondoljuk át velük a problémát
ahelyett, hogy azt mondanánk: „Ne kérdezősködj”, mert ezek a
gyerekek maguktól fogják megmagyarázni a dolgokat, és úgy érzik
majd, hogy nekünk nincsenek válaszaink.
-Mit szól ahhoz, hogy
adjunk nekik választási lehetőséget?
-Adnunk kell nekik
választási lehetőségeket. De ezeket át kell gondolnunk. Mondjuk
azt: „Amikor én ilyen idős voltam, ez és ez történt, te mit
tettél volna a helyemben?” Ilyenkor segítségünkre lesznek. A
lányom tucatszor csinálta végig ezt a fiával, Collinnal.
Leülhetünk hozzájuk és elmondhatjuk: „Tudod, ma nehéz napom
volt, és valóban szükségem van az együttműködésedre, mivel
kimerült vagyok. Ezért ha kényszerítesz, üvölteni fogok. Nem
szereted, ha üvöltözök, és én sem szeretek üvöltözni. Tehát
egyezzünk meg abban, hogy segítesz nekem és amikor készen
vagyunk, megeszünk egy adag fagyit”. Csak aztán el ne feledjük,
hogy mit ígértünk!
-Érdekes, amit mond,
mert ez alkalmazható a férjek, feleségek és barátok esetében
is.
-Igen, teljes mértékben.
Amint látja, csiszolnunk kell még kommunikációs adottságainkon.
Ezt meg kell tanulnunk. Ezek a gyerekek már úgy születnek, hogy
ezzel tisztában vannak.
-Tehát ők segítenek
majd nekünk?
-Igen, ők
figyelmeztetnek majd bennünket, hogy őszinték legyünk ebben a
tekintetben. Nekik tényleg erős személyiségük van, ami csak az
indigókék gyerekekre jellemző. Néha jobb, ha hagyjuk, hogy
ellenőrzésük legyen a dolgok felett.
Ha elszigeteljük őket,
firkálni fognak a falra; feltépik a szőnyeget. Tönkre tesznek
dolgokat, ha elzárjuk őket a közösségtől. Ha partit rendezünk
és korán ágyba küldjük őket, biztosak lehetünk abban, hogy
felhívják magukra valahogy a figyelmet. Nem tudjuk egyszerre
elzárni és arra rábírni őket, hogy együttműködjenek.
Ezek a gyerekek azt
várják el, hogy valósítsuk meg a családi együttlétet, ne csak
idealizáljuk azt. Azt adják tudtunkra: „A család egyik tagja
vagyok én is, az én véleményem is számít”.
-Arra kényszerítenek
bennünket, hogy átgondoljuk, amit mondunk?
-A parancsosztogatás nem
hatásos. Ez a hibája az iskolarendszernek is. Az iskolában
szabályok vannak, amelyektől nem lehet eltérni: „Ne
kérdezősködj, és ne beszélgess!”
Ezek a gyerekek kérdeznek
és beszélgetnek. Azt kérdezik: „Miért? Miért kell ezt
megtennem?”. Vagy „Ha ezt meg kell tennem, akkor ezt hozzám illő
módon teszem meg”. A gyerekek a mi idealizált világunk
szabályaival rendelkeznek, nem valós szabályokkal, elvárják
tőlünk, hogy igazi szülők legyünk. Elvárják, hogy leüljünk
velük és időt áldozzunk rájuk. Azt képzeljük, hogy az idő
minden, amit adhatunk. De ők mégis többet akarnak. Azt szeretnék,
ha „jelen” lennénk, és ne csak a látszat kedvéért tegyünk
dolgokat. Valamilyen kézzel fogható jutalmat szeretnének.
Pont úgy, ahogy a
felnőttek is. A szülőknek emlékezniük kell, hogy amikor a
gyerekekkel vannak, tényleg legyenek is velük. Testben és
lélekben, mert a gyerekek észreveszik a különbséget.
Vagy mondjuk azt: „Egy
kis időre elmegyek a városba”. A gyerek azt fogja mondani
„Rendben, addig eszek egy fagyit”. A gyereknek semmi gondja, ha a
szülő őszinte. Ez minden, amire kérnek bennünket. A legtöbb
esetben az indigókék gyermekek nagyon együttműködők ezen a
szinten, ha csak nem kényszerrel próbálkozunk. Ilyenkor
ellenállnak majd, mivel igen nagy önbizalommal rendelkeznek.
-Mit tanácsol azoknak
a tanároknak, akiknek az osztályában az indigókék gyerekek a nem
indigókék gyerekekkel vegyülnek?
-Ez nagy probléma volt.
Bár mostanában kevésbé, mivel egyre több indigókék gyerek van
a földön.
-Ismer olyan
iskolarendszert, amely valóban törődik az indigókék gyerekekkel?
-Van egy, amely a
legközelebb áll a problémához, itt az Egyesült Államokban a
Waldorf iskola, amely a Rudolf Steiner-féle iskola egyik változata;
a második világháború alatt az iskolarendszer Németországból
Svájcba került.
-Milyen terápiát
javasolna a kezelhetetlen indigókék gyerekek számára?
-Egy jó
gyermekpszichológust. Sajnos a legtöbb pszichológus nem képzett
ezen a területen, mivel csupán a gyermekpszichológia alapjait
érinti a szaktudása, amely Spock, Freud, és Jung munkájára épül.
Egyik sem foglalkozik ezek közül az indigókék gyerekekkel. Igaz,
némelyik rendszer érzékenyebb, de mégsem az indigókék
gyerekekre összpontosítanak. Ezek a gyerekek teljesen mások.
Azt hiszem a
konceptualista indigókék gyermek számára a legjobb pszichológus
a sportpszichológus, különösen áll ez a fiúkra; míg a
humanistákat vagy a művészeket legjobb, ha egy átlagos
pszichológushoz visszük. Az interdimenzionálisnak megbízható
szabályokra van szüksége, mivel őneki igen absztrakt a
gondolkodása; nekik inkább segítő tanácsadásra van szükségük.
Nem érdekes ez?
Tanácsadóinknak nagy
változáson kell keresztülmenniük. Ez folyamatban van. Régebben
sok szempontból egy ezoterikus pszichológus jobb volt, mivel
pszichéjét, vagy egyéb érzékét használhatta, melyet az átlag
pszichológus nem tehetett meg. Mostanára ez megváltozott, számos
képzett pszichológus metafizikai eszközöket is használ. Ez
tényleg örvendetes, mert sok orvos jön ki úgy az egyetemről, hogy
alternatív módszerek alkalmazására is képes.
Az indigókék
spiritualitás
-Nancy, ezek a
gyerekek először vannak itt a földön?
-Némelyikük igen.
Vannak néhányan, akik a harmadik dimenziót már egyszer elhagyták,
vannak, akikről úgy hiszem, hogy egy másik bolygóról érkeztek.
Ez az interplanetáris, vagy bolygóközi indigókék, akiket én
interdimenzionálisnak hívok. De a művész, a konceptualista és a
humanista már volt a földön és keresztülment a színskálán.
-Van karmájuk?
Igen, lehet nekik
karmájuk, nem szabadultak fel alóla. Ha születésük és kétéves
koruk között figyeljük meg őket, akkor még emlékezhetnek
korábbi életeikre.
Unokámról rengeteg
kedves történetem van. Napokig tudnék mesélni. Egyszer, a
munkából hazatérve, lányomat és unokámat otthon találtam –
öt évig nálam laktak.
Lányom azzal fogadott,
hogy amit Collin most elmesél, biztos kedvemre lesz majd. Collin
erre azt mondta: „Nem, nem akarom elmondani.” Laura azonban azzal
biztatta, hogy mondja csak el, mert én szeretem az ilyesféle
történeteket. Aztán Collin nagyon gyors ütemben a következőket
mondta: „Csak azt mondtam anyunak, hogy amikor Magóg országában
éltünk, ő nem volt az anyukám, hanem a barátom volt, és ahogy
az idő eltelt, mi sem voltunk többé”. Erre azt mondtam:
„Érdekes”. Majd rám nézett, nevetni kezdett, azt mondta, hogy
„Csak kitaláltam”. Azt válaszoltam neki, tudom, hogy
mindannyian néha kitalálunk dolgokat, de közben arra gondoltam,
hogy egy kétéves gyerek honnan hallott volna Magóg országáról?
Észrevettem időközben,
hogy számos indigókék beszél más korokról. Laguna Beach-i
megbízóim több éven keresztül tanítványaim is voltak. Egyik
napon azzal hívtak fel, hogy nagy gondjuk van, megbeszélhetnék-e
velem személyesen. Megebédeltem, majd felkészültem a fogadásukra.
A probléma az volt, hogy
a kétéves kislányuk három nappal azelőtt, felébredés után
közölte, hogy ő terhes, hogy sürgősen vissza kell mennie New
Yorkba. Azt is mondta még, hogy van egy lánya a napköziben, hogy
színésznő. Szellemlátó énemmel próbáltam nyomon követni az
elmondottakat. A következőket gondoltam: „Amennyire én látom,
tényleg egy színpadi színésznő volt, a színház kigyulladt. A
pánikban, amint mindenki menekült, ő megbotlott és egy kőelem
ráesett, ami alól nem tudott kiszabadulni. Amikor a tűzoltók
megérkeztek, még nem volt teljesen halálra égve, de megfulladt az
oltófolyadéktól, mivel nem tudták, hogy ott van. A kislány erre
emlékszik és hisztérikus dührohamokban tör ki, miközben azt
üvölti, hogy neki New Yorkba kell mennie”.
Három napja csinálja
ezt, azért kerestek fel, mert nem tudják, hogy mitévők legyenek.
„Menjenek haza, üljenek le a lányukhoz, mondják neki a
következőket: Melanie, figyelj ránk! Nem vagy terhes és nem New
Yorkban élsz. Ez egy másik élet! Beszéljenek hozzá, mintha
felnőtt volna”. Később elmondták, hogy miután megfogadták
tanácsomat, Melanie nem beszélt erről többet.
Részlet Lee Caroll és Jan Tober "Indigó Gyerekek" című könyvéből.
Olvasd el az első részt is! Kattints ide: Bevezető az indigókék gyerekekhez
Olvasd el a harmadik részt is! Kattints ide: Jan Tober interjúja
Olvasd el az első részt is! Kattints ide: Bevezető az indigókék gyerekekhez
Olvasd el a harmadik részt is! Kattints ide: Jan Tober interjúja





Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése